piątek, 21 maja 2010

Chleb Dukana

Lady Aga u siebie podała proporcje na minikeksówkę (10 na 7 cm), ja z braku takowej użyłam trzy razy więcej składników:)

I wyszło pysznie i elegancko!
(zwłaszcza dzięki grubej warstwie soli gruboziarnistej na wierzchu ;) - ciiii..)



użyłam:
6 łyżek otrąb pszennych,
9 łyżki otrąb owsianych,
9 łyżki skrobi kukurydzianej,
21 g drożdży świeżych,
3 jajka,
150 g serka homogenizowanego 0% tłuszczu,
10 łyżek mleka, ( dałam 15 i to było zbyt dużo więc około 8-10 powinno być ok;) )
łyżeczka posiekanej natki, pół łyżeczki suszonego rozmarynu, sól zwykła i morska gruboziarnista.

I dalej już według przepisu z zacytowanego bloga ;)
"Otręby zmiksowałam - powstało coś w rodzaju mąki. W letnim mleku ze szczyptą cukru(nie słodzika!) i szczyptą mąki rozpuściłam drożdże. Jajko rozbiłam i wymieszałam w miseczce, do chleba dodałam nieco ponad połowę, resztę odłożyłam do posmarowania.Gdy podrosły, dodałam je do otrębowej "mąki", skrobi kukurydzianej i wraz z jajkiem, serkiem, sporą szczyptą soli i ziołami dokładnie wymieszałam. Foremkę posmarowałam olejem i wysypałam otrębami, włożyłam ciasto i odstawiłam do wyrośnięcia. Po pół godzinie wypełniło foremkę, posmarowałam je wtedy resztą jajka i gruboziarnistą solą. Oprószyłam sezamem. W czasie, gdy ciasto rosło, piekarnik rozgrzałam do 200 stopni. Chlebek piekłam około kwadransa."(ja jakieś 20 minut, sprawdziłam patyczkiem)

*"skrobia kukurydziana (po angielsku corn starch, po niemiecku Maisstaerke) to biały proszek (nie mylić z żółtą mąką kukurydzianą!!!). Można ją kupić w sklepach "ekologicznych" i w stoiskach sprzedających produkty bezglutenowe
* wyrośnięty i posmarowany jajkiem chlebek możesz posypać makiem, sezamem albo samą gruboziarnistą solą
* eksperymentuj z ziołami - możesz do chlebka dodać koperek, bazylię, oregano, szczypiorek albo dowolne inne zioła, a także kawałki oliwek albo suszonych pomidorów
* czasem ciasto zostawiam do wyrośnięcia na noc. Foremkę przykrytą folią wstawiam do lodówki, rano piekę chlebek
* jest to zmodyfikowany przeze mnie przepis Wiolqn z forum Wizaż"


przepis stąd:
http://saudada.blogspot.com/2010/04/dukanowski-chleb-zioowy-dieta-dukana.html

1 komentarz: